måndag 4 november 2013

Sista besöket och årets bästa dag

På H&M - Foxes
Ta-ett-foto-hets
Sen sist har jag haft sist besöket på plats i Düssan. Rikard och Robin, två gamla traineer som gjorde sin utlandsplacering här nere för ett år sen kom ner för lite nostalgibesök. En helg med späckat schema och galenheter. Jag fick bocka av några ställen på min lista att göra innan jag lämnar. Så med andra ord både åt och drack vi gott. Det finns också en ständig hets med dessa personer om att göra lite skoj saker.

 

Törstsläckning på fotboll
Lördagen tog oss även på bundesligamatch mellan Leverkusen och Augsburg. Mycket skoj upplevelse! Tysk fotboll håller hög nivå så matchen var grym. Dessutom var stämningen på topp och vädret kanon. Det följdes upp av en fin middag samt fest in till småtimmarna med en massa traineer och före detta traineer.
Söndagen kan sammanfattas med lugnt och mat. Även om Robin förmodligen inte håller med om lugnet då han väcktes av två morgonpigga personer i lägenheten som började snacka efter en sisådär 4-5 timmars sömn. Jag var glad att jag hade snack-sällskap :)
Dans till småtimmarna

Team Lorettostrasse 60





Team Sweden på gång














Strax efter det här besöket som lämnade ett tomrum så kom årets bästa dag. Den 29:e oktober! Jag var lite smårädd för att gå genomlida dagen här nere då ingen frukost på sängen skulle komma och ensamheten kanske skulle bli för stor. Men icke! Det började med att Kalle ringde och sjöng redan vid 6:20. Sen snek jag in på Eriks hotell, närmare hotellfrukosten, där vi skålade i bubbel och han bjöd på överraskningar i form av Leverkusen-halsduk som grabbarna hade köpt under helgen.

På jobbet sjöngs det för mig, bjöds på kakor och gavs till och med en liten present. Vidare var det middag på kvällen i Hafen med folk från jobbet samt delar av traineegänget här nere. Fåniga och smarriga presenter utdelades :) Dessutom överraskade de mig med en inbeställd dessert så att jag till och med fick blåsa ut ljus! Och den desserten var en liten del av himlen....
Kvällen avslutades med livespelning på en klubb, inklusive dans fram till kl 1 med arbetskamrater. Båda mina handledare var med och de utlovade inga tunga arbetsuppgifter till morgondagen (med några öl i kroppen).
Düsseldorf levererade en oförglömlig födelsedag som gjorde att hemlängtan hölls på lagom plats.
Hotellfrukost med Erik - bra kompensation för frukost på sängen!
Teamet samlat för fika och sång
Fölsemiddag i traineehörnan, i bakgrunden står kollegorna
och snackar jobb
Överraskningsefterrätt
Gruppbild på klubb med kollegor

En av de underbara presenterna, fångat av klubbfotograf


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar