fredag 25 oktober 2013

Raceing

Sista veckorna i Düss...racet är i full gång. Jag måste hinna med allt jag vill innan jag flyttar hem. Komiskt nog handlar det mest om restauranger och barer som jag vill pröva.
Så ja, äta ute är det nya. Skön kontrast till den vanliga hemmamiddagen - gröt. Min tipslista på restauranger kommer bli rejäl :) Det finns många guldkorn här nere, franskinspirerande kök har hamnat i toppen.

Så med andra ord är vardagen ganska mycket så här just nu: Jobba, hem från jobb och fixa något snabbt och hastigt (tvätta, städa, handla, powernapa), en cykeltur/promenad innan solen går ner (har jag tur kombineras detta med solnedgång som fortfarande är fantastiskt) och sedan ut och käka med skönt folk. Eftersom det är min lista jag betar av är det jag som bjuder in folk och organiserar som oftast....Jennie=spammare på mailen :)

Förra helgen var två gamla, goda seglarvänner med respektive samt Kalle på besök. En reunion som vi snackat om i åratal... Jag var helt slut efter helgen trots att vi tog det lugnt och mest strosade, åt och drack (givetvis taktiska val av restauranger så att jag kunde beta av min lista lite). Ett urval av helgens aktiviteter:
Bevisa att man är ingenjör
Fika vid Rehn och äta alldeles för
mycket bakverk
Pose:a på Königsallé och senare beundra bilar
Luncha i solen
Leka surf på graffitigatan
i Flingern
Besöka Killepitschluckan
Vara klängig
Hissfota 1

Hissfota 2
Hissfota 3
(tejpen sitter i taket, inte på min kind)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar