lördag 10 augusti 2013

Päron och mat

Som pizza, fast bättre!
Gamlingarna...läsglasögon på!
I veckan som gått hade jag celebert besök här nere, mor och far stannade förbi på vägen hemåt efter deras bilande i Europa. Eftersom jag jobbade så gick tiden med dem mest ut på att äta eller dricka. En middag, en lunch och en middag. Men eftersom äta och drick är just något av det bästa man kan göra så finns inte mycket att klaga på. Vi hade det gött! De blev introducerad för den tyska varianten på pizza, Flemmkuchen (??) och Düsseldorfs egna variant på öl, Alt. Dessutom åt vi sista en alldeles för stor mängd tapas och hamnade i djupa diskussioner.
På kvällspromenad i Medienhaffen

Jag dumpade dem i tv-tornet en sväng på på onsdagen för att fira Fredriks födelsedag och ge bort 1kg svenskt lösgodis som legat i min kyl och retats några dagar. Inte alls frestande. Kvällen till ära drack jag också en choklad-mojito. Good and good = fantastiskt!

Tråkigt nog bjöd stan på det sämsta vädret sen jag kom ner just den dagen de hade till att utforska omgivningarna. Men det är faktiskt inte värdinnans fel!




4,30 Euro, ja tack!
Efter intensiva 7 dagar följer nu en lugn helg mest i mitt egna sällskap. För övrigt var jag precis och handlade lite mat. Om jag bara kunde sluta äta ute så mycket och vara social skulle jag kunna bli rik. Mataffärer erbjuder bra priser här nere. 38 kr för det ni ser på bilden :) Värt!

Idag är det 5årsdag för mig och Kalle. 5 år sedan vi insåg vad alla andra runt omkring oss redan insett. Och det ska jag fira med att äta pasta och bacon till lunch, vår paradrätt :)

Besökare...den numera klassiska bilden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar