tisdag 27 augusti 2013

Hang-outs, Hannover och barn-ilska

Mina fina kollegor kl 1:00 där Jesper precis fått en
blöja som mössa
Mitt i veckan och jag börjar redan känna mig trött. Intensiteten i det sociala livet och helghappenings fortsätter här nere i Düsseldorf. Förra veckan var det exempelvis avskedsfest för min svenska kollega som flyttar hem den här veckan. Mycket trist! En fest som pågick alldeles för sent för att vara en tisdag. Vi i finansteamet var last standing och i mina ögon otroligt nog var alla i hyfsad tid på jobbet dagen efter. Och jag som trodde jag skulle slå dem tack vare mitt lugna alkohol-intag. Dock slapp de andra få ägg kastade på sig på vägen hem i natten, något jag utsattes för. Dock av en dålig kastare så det landade på en bil bredvid mig. Och det enda jag kommer på att säga där mitt i natten är: "är du dum i huvudet eller!?". På svenska. Inte för att jag såg vem det var eller om det ens var någon (kan det ha varit en fågel?), men budskapet gick nog fram.

Vackra skyltdockor i Hannover
Förutom att skaffa mig en ny (ytterligare) favoritrestaurang här i Düss, Bar Olio, så tog jag och Marianne oss till Hannover förra veckan över helgen. För att besöka Pernilla "Armbågaren" Fredman som är bosatt där under sin utlandsplacering. Lördagen var höjdpunkten, en skön löprunda följd av lång frukost och sen klänningar på för shopping. Jag var storshopparen (löning är nice) som slog till på bl.a. 2 par skor och 3 par byxor. Mycket nöjd mhm. 3 svenska, snygga tjejer i klänning på stan i Tyskland får uppmärksamhet, tyskarna är inte blyga.
Lycka! (tills barnen kom)

När benen var trötta slog vi oss ner på ett torg och tog oss ett glas vin. Vi bevittnade 3 galna barn på cykel som ramlade, cyklade in i folk och
orsakade glaskross med föräldrar som var passiva. En stund senare sätter sig två barn på ett bord och börjar suga ut socker ur sockerkaret på uteservering. Vi var chockade, och kanske mest så för att servitrisen som såg dem bara skruvade på locken senare och lät karen stå kvar på bordet. Så en varning: använd inte sockerkaren på serveringar! Ugh. Vi kände efter den här stunden att vår biologiska klocka tog ett par skutt bakåt, ett tresteg ungefär.

Färdigtränad klev jag in i
andra rummet där några hade
det gött
En kväll med för mycket ost, vin, fnitter och analyserade av jobb och personer senare så somnade vi
gott. Söndagen gav slappande, strosande, solande och styrketräning om man heter Jennie/powernap om man heter Pernilla eller Marianne. Hemfärden på tåg fyllda med barn såklart. Jaaaa!
En rumpa, hör till en av de berömda
kvinnorna (??), det var den sightseeingen
vi fick.

Konstgjord sjö, en av highlightsen av Hannover,
och några kärlekslås på det.

1 kommentar:

  1. Dra inte alla över en kam finns det ett ordspråk som säger
    Så... alla barn är inte sådana, inte deras fel.
    Vi hade hand om ett i helgen som är helt underbar gissa vem......
    Härligt med shopping när hinner du använda allt?!
    Kram mamma

    SvaraRadera