fredag 2 augusti 2013

Tjejkvällar

I veckan som gått blev temat tjejkvällar. En första med sallad till middag, sex and the city och pepparkakor i Sophies soffa. Very girly och very nice efter en jobbdag. Och jag som har gnällt på värmen en del...jag frös när jag gick hem! Typ 15 grader och regn.

Nästa var middag ute med efterföljande drinkar till solnedgången i Mediahaffen där Sophie försökte plocka ner Rhein-tornet (inspirerat av de roliga fotosessionerna som andra folk genomförde utanför uteserveringen). Clara lärde oss fula ord på franska och Marianne skällde ut några getingar. Dock åt vi faktiskt hamburgare och drack öl! Lite mindre flickigt.
Sophie (UK), Clara (FR), Marianne (SE), Karoline (NO)
 

Sophie trycker till tornet lite.


En gammal goding, Apperol Spritz.

Stunden efter att solen är borta är magisk.




Nästa dag blev en spontan tur till Lörick med badmöjligheter. Från ingenstans var utetemperaturen olidlig igen och vi var 3 kollegor som bestämde oss för en badkväll. Min och Sophies väg dit var något av ett äventyr. Vi trodde vi var i ett villaområde och skulle gå en liten stig men hamnade i nån slags skog och vildmark. Givetvis var det inget alternativ att vända tillbaka för mig, intressant hur Sophie hanterade detta. Brännässelsticken var sköna att svalka av i ett bad senare (nej vi badade inte i Rehn utan i pool). När solen tagit sig ner satte vi oss på närliggande beach servering för käk och öl. Jag har upptäckt att det är så man får det att kännas som semester även om man jobbar :) Men det är också så man får det att kännas som att man aldrig är hemma eller sover.
Genom vildmarken!
Badkväll
Fokus öl. Svettig temp vid 21:30.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar