fredag 19 juli 2013

Intensiv vecka

Min kontorsplats
(Sasha & Gareth jobbar lite åt mig)
I veckan som gått har både jobbet och fritiden varit intensiv. Uppgifter med kort varsel på jobbet, jag gillar dem! Jag har dock insett att det kommer bli 4 månaders leka i power point här. Tänk om man skulle ta och lära sig excel någon gång... Jag har även bistått i förberedelserna av en presentation för styrelsen gällande vad som händer i Brasilien. Arbete i en kul grupp med snabba puckar och att få tillbaka presentationer med stora streck i dem är vardagsmat här har jag insett. Bara att svälja. Och när saker blir svårt på jobbet...jag då ser man till att någon annan fixar. Här är en bild på min kontorsplats :) Vad som numera går under benämningen "the Swedish charm" här på jobbet...


Icke svenska kantareller.
Sociala aktiviteter varje kväll gör att hemmtiden får lida och därmed blir jag kanske lite extra sur när skrikiga tjejgäng ska hänga utanför mitt fönster på nätterna och sopbilen ska komma varje morgon och härja. Dessutom har värmeböljan nått Düss. Eller ja..."sköna sommaren" som de tycker här nere. Men 30 grader i storstad i kontorskläder och jag inser att jag är svensk. Vad hände med 24 grader och lite moln emellanåt!? Lagom liksom.

Vi var på tivolit med jobbet i tisdags och hade en riktigt kul kväll. Fint att se alla lite mer casual, dricka öl, dansa och skrika i åkattraktioner. Och återigen...åkte endast en grej. Börjar jag bli vuxen!? Känns oroväckande.
Försökte skapa lite SvenskSommarkänsla genom att käka kantareller till middag, funkade inte. Svenska kantareller är saknade! Smörstekta.


Choklad!
Sophie (UK), jag och Marianne
på E.ONs sommarfest.
Igår hade E.ON SE (man kan tro att det är svenska delen men det är faktiskt moderbolaget) sommarfest inklusive tal från styrelsen. På tyska givetvis men vi utbölingar fick hörselöron (ja det heter så i min familj) där tolkar översatte åt oss. Mycket underhållande (läs dålig) översättning. Men maten efteråt kompenserade detta fint, återigen: chokladfontän! Den förföljer mig här i Tyskland och jag gillar det :)

Och nu, nu blir det Amsterdam över helgen!


Tivolirester...so much money, so much waste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar