måndag 8 juli 2013

Reunion

4 fromagio med björnbär och
pizza med Gulasch på
I slutet av förra veckan kom sommaren till Düsseldorf. De har klagat på vädret här bra mycket sen jag kom ner, jag ska tydligen vara glad att jag fick juni i Sverige. Värme = riktigt tungt att träna. Det är den främsta nackdelen och nästa nackdel är: Var är havet!?!? Jag må uppskatta att blicka ut över Rehn men det går ju inte att bada där (Då hamnar jag i Holland på nolltid). Så i högsommarvärme har jag tillbringat helgen i park och njutit/plågats. Pernilla kom över från Hannover och vi började fredagen med en mycket trevlig rendez-vous med märkligt pizza (förlåt Kalle, jag åt pizza utan dig...det har hänt 3 (!!) ggr sen jag kom hit) och rötjut. Catching up. Sen joinade Marianne oss och tillsammans har vi spenderat helgen med mycket fnitter och utredande om hur det är på våra nya arbetsplatser. Gott att kunna dela erfarenheter med några som är i samma situation.

I en park i Düsseldorf kan man sola, sitta under ett träd, förundras av folk, kasta amerikans fotboll och skada fingrarna, stå på händer, stå på huvud, vissa kan göra bakåtvolt, dricka mängder med vatten, titta på båtar, svettas. Men man kan också titta på solnedgång, skråla svenska
Parkhäng dagtid - jobba på grisrosa
klassiker i kör och få icke-svenskar att skratta, dricka öl, förundras över folk och titta på stjärnorna. Och är man smart så går man hem när andra går ut på club för att dagen efter vara tillbaka i parken och inse att ens hud idag vill vara i skuggan och du vill sova. På söndagen tog vi oss också an Düsseldorfs kända brunch på Les Halles. Och som vanligt satt vi efteråt och undrade varför man lockas så till buffé, det känns som ett straff i efterhand. De hade lösgodis i burkar och chokladfontän!! Jag var i himlen.

På söndag em kom två bekanta från Chalmers som tågluffar genom Europa, Bella och Charlie. De fick en natts sömn i min lilla lya. Vi tillbringade söndagkvällen vid Rehn där båttrafiken var tät och solen gick ner. Varsin belgisk öl och mycket humor i samtalet. En bra kväll.
Här kommer lite bilder som sammanfattar ovan händelser (blogspot jobbar inte med mig i bild-layout så sorry för den hemska layouten). Hoppas allt är fint hemma i Sverige, Norge, Spanien eller var ni nu befinner er, ge mig gärna en rapport om vad som händer :)
Pernilla, jag och Marianne


Party in the park

Ledarkören till svenska dängorna







Going a biiiiiit crazy över chokladen där.


Pernilla stod för konstigaste kombon;
Croissant fylld med lax och frukt till
 

Hektisk båttrafik på Rehn


Bella och Charlie njuter solnedgång och öl

Direktimporterad från Belgien


Med den här vyn kommer jag tillbringa många kvällar i sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar